luni, 27 aprilie 2009

Sorin Tudor: ”Toată lumea e Web 2.0”


Astăzi, în cadrul conferințelor Olimpiadelor Comunicării, câțiva reprezentanți ai domeniului ”new media” au expus jurnaliștilor și studenților, direcția în care se îndreaptă PR-ul, presa și advertising-ul din ziua de azi.
La cea de-a treia conferință de pe ordinea de zi a Olimpiadelor, ”Cele mai eficiente metode de a comunica prin new media”, au fost invitați Mihai Ciobanu, Sorin tudor, Diana Dragomir, Bobby Voicu și Mădălin Matica. 
Sorin Tudor a prezentat participanților la eveniment felul în care Barrack Obama a câștigat datorită new media. Astfel, conform unor statistici preluate de către reprezentantul Project 365 Communication, Obama ar fi beneficiat în campania sa de un miliard de mailuri care au ajuns la 13 de milioane de americani, 3 milioane de cetățeni care au primit zilnic într 3-5 SMS-uri, dar și de alte metode new media. Tot Sorin Tudor a enunțat și principii noului Web 2.0, acesta considerând că relaționarea este mai importantă ca mediile, iar dezvoltarea unei strategii pentru fiecare medium este absolut imperativă. Tudor a declarat că ”Twitter-ul va fi mai des folosit de către jurnaliști”, menționând însă că presa print și cea online vor conviețui multă vreme de acum încolo. 
Diana Dragomir a prezentat cum se poate face o campanie de comunicare politică pe on-line. ”Poate și politicienii noștri se vor mai cizela puțin și vor știi să folosească new media”, speră Dragomir, reprezentanta Inpolitics Media. Aceasta vede comunicare politică on-line ca o metodă prin care candidații pot salva resurse. Astfel, aceasta crede că politicienii vor putea renunța la ”strânsul de mâini” și la flyere, atrăgându-și electoratul prin blog și discuții on-line cu vizitatorii site-ului personal. 
Dragomir a conchis spunând că ”suntem mereu on-line” și că într-o campanie politică, Internetul este cel care face diferența. 
Bobby Voicu consideră new media ca fiind ”comunicarea de la om la om”, acesta insistând asupra importanța rețelelor sociale Facebook și Twitter, blogului personal și campaniilor de PR on-line. 
Mădalin Matica a prezentat partea de marketing a noilor media și anume despre utilizarea rețelelor sociale pentru umanizarea brand-urilor. Matica a discutat despre brand-ul personal, felul în care acesta se construiește și cum acest tip de brand influențează cele de tip comercial. Matica consideră că ”interesează ce spun prietenii mei despre produsele voastre(n.r. cele comerciale)”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu