joi, 16 aprilie 2009

¡Bienvenido a Valencia!

Dintotdeauna mi-am dorit să studiez în afara țării. O tentativă eșuată a fost undeva la începutul liceului și asta oarecum m-a marcat. Am mulți prieteni și cunoștințe, care anul trecut (cam pe vremea asta) știau deja unde vor studia (n.m. în Anglia, a plecat majoritatea) în timp ce conducerea FJSC-ului încă nu era hotărâtă în legătura cu data examenului (adică eu eram în aer totalmente). 
Eh, am ratat șanșa de a studia în afară și de frică, oarecum. Fără prieteni, fără familie ... parcă nu sună bine! 
Zilele trecute însă, am văzut postat pe FJSC News anunțul legat de selecția pentru bursele din cadrul programului comunitar Erasmus. Dacă nu ar fi existat opțiunea de a pleca la studii în Spania, cred că nici nu aș fi aplicat. Restul burselor era pentru Franța (nu știu limba, nu-mi place țara), Germania (știu limba, nu-mi place țara), Suedia (foarte scumpă), Turcia (sunt declarat ca și apt din punct de vedere medical ... asta înseamnă că încă sunt întreg la cap) și Belgia (no comment!). 
Universitatea CEU Cardenal Herrera este în Valencia, al treilea cel mai mare oraș spaniol, după Madrid și Barcelona. Trebuie să menționez că Valencia este situată pe malul Mării Mediterane? Sau că campusul/campusurile univerisitare sunt chiar lângă faleză? Sau că e cald mai tot timpul? :D Dar revenind ... Universitatea oferă trei specializări în cadrul Facultății de Științe Sociale și ale Comunicării, respectiv Publicitate și Relații Publice, Jurnalism și Comunicare Audiovizuală. Impresionant este faptul că pentru cele trei specializări, universitatea a finanțat și un centru de producție audiovizuală și multimedia. Centrul are peste 3.ooo mp și este structurat pe două niveluri. La nivelul inferior, se găsesc două platouri TV cu cabinele de editare și regie aferente, și un studio foto, printre altele, în timp ce la nivelul superior sunt trei studiouri de radio, două laboratoare de editare (foto), precum și redacțiile secțiunilor Radio, TV și presă print ce aparțin Universității. 

Așa că marți dimineața (n.m. ziua interviului), după ce am stresat-o pe doamna Lazăr (responsabilul Erasmus în FJSC) cu diverse întrebări, am așteptat cuminte și vreo trei ore până când am intrat. Cum am ajuns, m-am informat fiecare unde vrea să meargă ... NIMENI ÎN SPANIA! YUPPY! (ulterior, au apărut două domnișoare micuțe de înălțime și timide)

Atu-uri pentru a merge în Spania: 
- experiență în media (2-3 ani, actualmente lucrez) 
- certificat de competență lingvistică (DELE cu aproape 90 de puncte din 100 și Cambridge CAE cu A)
- am vizitat deja țara și ... orașul 
- am mai participat în schimburi de experiență (am fost în Italia și Ungaria) 

so ... TADAM! 
Ieri când dormeam dus, după multe ore de lucru ... Aud un buzz! Îmi uitasem laptopul deschis și cu sonorul la maximum ... mai să nu fac infarct! Era Andreea, una dintre colegele mele de anul întâi cu care am fost la selecția pentru Erasmus. 
”Bănuiesc că ai văzut, nu ?” ”Felicitări” ... Ce să văd ? Când? Și dintr-o dată, mă dezmeticesc: ERASMUS!!! 

Concluzie : Semestrul al doilea din anul doi de facultate îl voi petrece la Universidad CEU Cardenal Herrera în Valencia, Spania. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu